lördag 19 februari 2011

Datorväska

En mammasydd datorväska stod på äldsta dotterns önskelista. Hittade ett bra grundmönster i boken Hånd i hanke. Däremot var det varken en bra beskrivning eller inredning till den. Jag har använt både vildona och thermolanvadd för att få en bra stadga och skydd för datorn. I boken föreslår de kviltvadd...???...som om det bara finns en sorts vadd i hela vadd-djungeln:) Planerar att sy en till mig också och då ska jag justera några detaljer ytteligare för ett ännu bättre resutat.

På framsidan har jag broderat hennes logga.
Ser här att väskan ser sned ut på bilden men det är den inte, det är underlaget den står på som lutar lite mot väggen:)

Baksidan har jag försett med ett stort blixtlåsfack.
Inne i facket har jag sytt dit en hank med karbinhake till nycklar.

Ena delen av insidan har en öppen ficka med ett blixtlåsfack. Kanten som är på nedre väskdelen är gjord med vildona för extra stötskydd.

På andra sidan har jag sytt ett stort fack för papper mm.

12 kommentarer:

Gudrun sa...

Toppenfin!
Tycker hennes böcker är emellanåt riktigt svåra att förstå.Annars gillar jag dom mycket.

Birgitta i Gävle sa...

Vilken fin datorväska du har sytt, med många smarta detaljer.

Ingaredstoka sa...

Läcker! Mottagaren kommer bli nöjd med den!

Kerstin sa...

Den blev super fin!! Klart att hon kommer att gilla den. / Kram

Gunilla sa...

Fantastiskt fin datorväska. Kram

Lizzan sa...

Snygg och proffsig väska!!
Kram Lizzan

Veronica sa...

Superfin!! kram Veronica

Gun Syr och Stickar sa...

Tjusigt, bra jobbat. Kram Gun

Katarina sa...

Jättefin väska och snygg logga! Kram Katarina

Annika sa...

Ser helt proffsig ut. Kram Annika K

Anonym sa...

Snygg! Kram Anneli

rösten från andra sidan sa...

Väskan är sjukt snygg, keep on the good work. Julia S tycker också om den!