måndag 14 mars 2011

Mediterar...

Tänkte sy en mycket enkel löpare i grått/vitt till Mamma och räknade ut att jag skulle skära bitarna 3 x 4". Tygerna ville annorlunda för det ni ser på bilden har helt andra mått än det jag tänkte. Suck...hur svårt kan det vara egentligen??? Bara att bita ihop och ta nya tag och till sist lyckades jag skära till rätt mått och rätt antal rektanglar.

Läste i en stickblogg att en hjärnforskare kommit fram till att stickning gav samma effekt som meditation, yoga och qi gong. Det låter jättebra tycker jag som har påbörjat en mängd med nya stickprojekt:) Medititation, yoga och qi gong är ju mycket hälsosamt! Stickar ett par muddar i Alpaka, ett ljuvligt mjukt garn som jag stiftar ny bekantskap med.
Här "yoga" stickas ett par Traditional Gansey socks ur boken, Socks from the toe up.
Båda mina garngömmor är nu i bruk och de är precis så bra som jag hoppades att de skulla vara. Nystanen ligger fint i gömman och garnet trasslar inte ihop sig under stickningen som det annars lätt gör när man stickar med två nystan samtidigt.


Rött lingarn som ska bli en skön halsvärmare
240 maskor upplagda till en lacesjal.  "Uppifrån och ner koftan"  som jag repade upp börjar växa på nytt igen i en ny och bättre modell. Som ni ser har jag många timmar framför mig där jag ska utöva meditation, yoga och qi gong:)

3 kommentarer:

Annika sa...

Så mycket härlig yoga du har på G. Har jag sagt att du gärna får ta med dig "garngömmorna" när vi ses i april? Jag vill göra en närstudie :) Bamsekram

Anonym sa...

Schalen du gör är det den med enbart räta maskor?
Jag har gjort 2,5 av den och väldigt nöjd med den, om det nu är den du gör....
Tjusigt garn.
kram Gisela

Bibbi sa...

Vilken rolig idé med din garnförvaring.
En sån ska jag nog sy!
Ha det gott
Bibbi