onsdag 27 april 2011

rip it, rip it, rip it...

Förutom blockningsvajer och nålar fick jag även denna hjälp att blocka halsvärmaren.
Ska man skratta eller gråta över denna hjälp?? Nåja det är inte Lilla My's fel att jag inte är nöjd.


Halsvärmaren från Drops såg så mysig ut på bilden så den blev ett måste att sticka. Tyvärr ser den inte alls mysig ut runt halsen på mig, det blir bara en oformlig massa runt halsen och inte ser man vågmönstret när den knölar ihop sig.
 Tycker fortfarande att den ser fin ut på bild men...
...beslutet är taget att den ska repas upp. En vanlig enkel hålmönstrad sjal får det bli istället.
På stickorna igen:)

4 kommentarer:

Immi sa...

Åhh, den som ser så fin ut!! Tur det inte är jag som ska sticka, för då hade den inte varit färdig denna sidan jul...Men garnet varar ju så mycket längre när man gör så här:O))) Kram..

Veronica sa...

Tråkigt när det inte blir som man tänkt sig, Lilla My tycks gilla den så hon kan väl få den:)) kram Veronica

Sanne sa...

Vad det är tråkigt när det inte blir som man tänkt sig! Men det är bättre att det blir något annat av garnet. Repade också upp en halsvärmare för ett tag sen men ska sticka den igen fast mindre, tror att den sitter bättre då.

Tomtan sa...

Hej!
Roligt att du tittade in. SV; JAg stickade en provlapp för att kolla masktätheten och sedan bestämde jag hur stor halshålet skulle vara. Den är stickad enligt TantKoftas uppifrånochner, så halshålet är bara ett runt hål. Tyvärr växte tunikan lite så jag har vikrat runt halshålet för att det inte ska bli större...