lördag 15 januari 2011

Iron cozy

Av Martina fick jag en länk till en tutorial på en enkel strykjärnsförvaring till resestrykjärn. En jättebra idé med silvrigt strykbordsväv inuti så man kan packa ner strykjärnet innan det svalnat när man är på kurs eller syträff. Kruxet för mig var att jag inte hade någon silvrig stykbordsväv hemma. Gissa om jag blev glad när det tre dagar senare dök upp ett kuvert i postlådan från Martina med en lagom stor bit till strykjärnsförvaringen. Även posten får ha en liten eloge att de endast tog tre dagar för kuvertet att skickas från Tyskland till Sverige.
 

Tyget med olika sömnadsmotiv på mönsterdelar passar bra till förvaringen:)

5 kommentarer:

Annika sa...

Jag tycker fortfarande att förvaringen är jättesöt med symotiven.
Östen tackar, matten tror att han skulle gilla My.

Gudrun sa...

Så söt och praktisk!!

Gunilla sa...

Jättefin!
Sedan skulle jag vilja se kvilten som lilla kisse ligger på!

Birgitta i Gävle sa...

Vilken söt liten förvaring för strykjärnet. Det verkar praktiskt också.

Anonym sa...

Smart o söt förvaring!! kram Veronica