söndag 9 januari 2011

Sockor

I höstas gav jag mig själv en utmaning att lära mig sticka två sockor åt gången från tån upp med Magic Loop. Det blev till att repa upp ett antal gånger i början innan jag fick rätt på det men sen så har det gått av bara farten:

Det är inte stort i början:)



Första paret jag stickade ville äldsta dottern ha.
Sockorna är oblockade och det blir inte snyggt på bild.



Andra paret fick sonen i julklapp, mycket uppskattade.

Tredje paret sockar behåller jag själv, man blir så varm o go om fötterna.

När sockorna som är på stickorna nu är färdiga ska det stickas sockor från boken Socks from the Toe Up . Jag fick boken i julklapp och där är många fina sockmönster i boken.

3 kommentarer:

Inger sa...

Ser varma o sköna ut, har läst om att sticka med Magic Loop och även från tån o uppåt, men jag är osäker om jag kan komma att lyckas med det konststycket.
Ha det gott!

Kram Inger i Segeltorp

Ps, vilken härlig katt som ligger på soffkanten, ser ut att njuta av livet.

Annika sa...

Så många fina sockor! Kram

Kerstin sa...

Vilka härliga sockor!!! Vill ha vill ha... Attans att man inte kan sticka längre.:-(