onsdag 21 september 2011

Cutwork

Idag har S och jag testat cutwork. Det är ju så mycket roligare när man är två och ska lära sig något nytt:) Jag vet inte riktigt vad jag vill göra med broderierna än så då passar det bra att testbrodera och se hur de blir. Den första är en liten utsmyckning som jag broderade på svart linnetyg, kanske inte bästa tygvalet men broderiet tycker jag om:)



Nästa broderi testades på bomullstyg. Så här ser broderiet ut innan det börjar skäras i det. Det här gillar jag och S tyckte det kunde vara snyggt på en liten brödduk till jul i juligare färger.



Färdigbroderat med hålen. Detta blev inte alls snyggt, kråksparkarna runt hjärtana är spretiga och fula. Här var vi överrens om att inte låta maskinen brodera kråksparkana i fortsättningen. 

Hjärtana som är bortklippta är lite skoj, kanske kan man ha dem till något:)


Har har maskinen sytt en söm runt motiven och knivarna har skurit tyget.

Lite pilligt jobb att klippa bort alla smådelar som fortfarande sitter fast med några trådar efter knivarnas arbete.

Till sist skulle då maskinen brodera 60 000 stygn men det blev inte så. Trådbrott och trassel hela tiden som inte hjälpte med vare sig nålbyte eller andra åtgärder. Så jag gav upp, det här broderiet blir inte avslutat.

Fler broderier ska testas, fortsättning följer...

3 kommentarer:

Veronica sa...

Spännande grejs du och S testat, själv är jag helt novis i detta ämne. kram Veronica

Immi sa...

Spännande, men det tar en himla tid, jag vet...Vilka broderier är det du testat? Kram Immi

Wivi sa...

Detta hade jag aldrig hört talas om förut.
De små hjärtana kan väl få en tråd i mitten och hänga i julgranen.