torsdag 10 maj 2012

Pfaff 150 år!

Pfaff firar 150 år i år! Ganska häftigt tycker jag att första Pfaffmaskinen kom 1862:) Det är ju stor skillnad på mina dator/brodermaskiner jämfört med hur de första maskinerna såg ut. Skulle vara skoj att äga en Pfaff Anno 1862, den skulle pryda sin plats i syrummet:)
9-11 November har Pfaff en sömnad och inspirationshelg! Massor av kurser erbjuds under helgen, gissa om inspirationen kommer att flöda:) Själv är jag sugen på kursen i stygnsättning i 5D.


Ibland går det långt mellan gångerna då jag broderar och det är lite dumt för jag tycker ju det är så skoj. Här har jag broderat 411 Sensational Swirls på en tunika jag sytt.

broderi på ryggen

broderi nertill/framtill



2 kommentarer:

Veronica sa...

Tjusigt!! kram Veronica

Gunilla sa...

Snyggt, men är den gröna till Dig :-)
kram