tisdag 29 maj 2012

Serena Honey Cowl

Jag har stickat ännu en Honey Cowl. Tidigare har jag stickat sjalen i Manos Silk Blend men nu var jag nyfiken på hur den skulle bli i Serena. Det blev en mjuk och lätt sjal som räcker två varv om halsen. Stickad med stickor nr 5 gick det åt endast 100gr.
Manos Serena, 60% baby alpaca och 40 % bomull är så mjukt och skönt, en ren dröm att sticka i:)







Serena är ett tunnare garn än Silk Blend och här kan man tydligt se skillnaden på mönsterstrukturen. Med Serena kommer ett hålmönster fram medan det med Silk Blend blir ett tätare mönster.
Manos Serena, färg Willow
Manos Silk Blend, färg Virgo



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag kom in på din så fina och illustrativa blogg av en händelse!
Nästan i alla fall tack vare att jag sökte lingarn hos Yllet!

Det är så roligt att få denna in-spiration av andra som stickar mm och som så fint delar med sig av sitt kunnande och iakttagande som du gör.
Esteten